دو نوع سناریو را می توانیم مورد بررسی قرار دهیم:
1- موقعیت مشتری: که براساس بینش مشتری ایجاد میشود
این سناریو ها به ما کمک می کنند تابفهمیم : مناسبترین گزینه کانال توزیع چیست؟برقراری چه روابطی مهم است و مشتریان برای چه راهکارهیی تمایل به پرداخت پول دارند؟
2- سناریوهای آتی: در این حالت، آینده های ممکن با جزئیات واقعی به تصویر در می آیند.طرح ریزی مبتنی بر سناریو ، برای نوآوری در مدل کسب و کار، افراد را وادار به اندیشیدن در مورد چگونگی تکامل مدل تحت شرایط مختلف، می کند.
- چهار سناریو را بر مبنای دو یا چند معیار توسعه دهید.
- هر سناریو باید دارای عنوان بوده و عناصر اصلی آن با عباراتی کوتاه و مشخص بیان شده باشند.
- برای هر سناریو یک یا چند مدل کسب و کار متناسب توسعه دهید.