Business Model Canvas
Business Model Canvas

Business Model Canvas

تکنیک سناریو

سناریو ها نیز همانند قصه گویی تفکر تصویری و نمونه سازی مفاهیم مجرد و انتزاعی را ملموس می کنند و از طریق بیان جزئیات و مشخص نمودن فضای طراحی به آگاه سازی فرآیند توسعه مدل کسب و کار کمک میکنند

دو نوع سناریو را می توانیم مورد بررسی قرار دهیم:

1-    موقعیت مشتری: که براساس بینش مشتری ایجاد میشود

این سناریو ها به ما کمک می کنند تابفهمیم : مناسب‏ترین گزینه کانال توزیع چیست؟برقراری چه روابطی مهم است و مشتریان برای چه راهکارهیی تمایل به پرداخت پول دارند؟

2-    سناریوهای آتی: در این حالت، آینده های ممکن با جزئیات واقعی به تصویر در می‏ آیند.طرح ریزی مبتنی بر سناریو ، برای نوآوری در مدل کسب و کار، افراد را وادار به اندیشیدن در مورد چگونگی تکامل مدل تحت شرایط مختلف، می کند.

                                                                      

 

-         چهار سناریو را بر مبنای دو یا چند معیار توسعه دهید.

-         هر سناریو باید دارای عنوان بوده و عناصر اصلی آن با عباراتی کوتاه و مشخص بیان شده باشند.

-         برای هر سناریو یک یا چند مدل کسب و کار متناسب توسعه دهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.